Вчіться у мафії. П’ять несподіваних уроків лідерства

0
144

 

Роберт Бассілі

Бізнесмен, інвестор, філантроп, засновник та член ради правління Ramsis Capital LLC

Лідерство — широкий термін, і він працює навіть серед тих, до кого ви не відчуваєте позитивних емоцій. Наприклад, у середовищі нелегального бізнесу та мафії.

У гангстерів є лідерські групи та структури, які забезпечують їм успіх, незважаючи на постійні спроби ці структури захопити або зруйнувати. Багато з таких злочинних синдикатів виживають понад сто років, попри величезні ресурси правоохоронних органів, спрямованих на їх знищення. Як так виходить і що може тут отримати законний лідер?

1. Дотримуйтесь тих самих фундаментальних економічних принципів, що і гангстери

Всі організації, законні й незаконні, стикаються з однією і тією ж проблемою корпоративного управління: як залучати, утримувати та мотивувати егоїстичний персонал для досягнення місії та стратегій організації. Всі компанії повинні надавати людям знання і давати стимул для виконання завдань, які принесуть користь організації. Потім необхідно виміряти продуктивність цих людей і співвіднести їх з їхньою матеріальною винагородою.

Мафія виживає, використовуючи чіткі й визначені організаційні схеми, які дають можливість працювати невеликим командам бандитів, які спеціалізуються на рекеті: азартні ігри, лихварство, вимагання, корупція і т. ін. Такі бригади залишають собі приблизно 75% свого незаконного прибутку, вважаючи решту платою за франчайзинг. Боси мафії створили стійкі мережі, використовуючи основні економічні концепції корпоративного управління.

2. Гангстери адаптували свої стратегії та корпоративне управління до постійно мінливого світу

Історія показує, що незліченні лідери намагаються перейти до нової реальності, коли їхній світ вже раптово змінився. Візьмемо, наприклад, Kodak, який намагався адаптуватися до цифрової обробки зображень, або JC Penny, який намагається конкурувати на нових торгових площах, або всі, хто сьогодні намагається адаптуватися і вижити в умовах пандемії. Екосистеми лідерів розвиваються, і їхні стратегії теж повинні розвиватися. Але нові й сміливі стратегії часто вимагають модифікації корпоративного управління для залучення, утримання та мотивації співробітників до включення в нові стратегії. Це часто викликає суперечки. Виявляється, синдикати організованої злочинності безжально шукають і впроваджують нові схеми в міру появи таких можливостей.

Сухий закон 1920-х років дав американській мафії можливість продавати заборонений алкоголь, тим самим приносячи величезні грошові прибутки. Під час Другої світової війни основні продукти харчування, такі, як цукор, м’ясо і навіть шини, продавалися за купонами. Невблаганні і спритні гангстери швидко заповнили порожнечу вкраденими або підробленими картками, купонами. Нещодавно Інтерпол випустив глобальне попередження про те, що очікується, що мережі організованої злочинності будуть націлені на вакцини проти COVID-19, як фізично, так і в інтернеті.

У своїй системі управління мафія створила високопродуктивні команди підприємців — мафіозі, які швидко вхопилися за нові можливості. Ось так і законні лідери повинні невпинно сканувати все навколо на предмет нових можливостей і загроз, і відповідно коригувати свої стратегії, а потім вносити відповідні корективи і в корпоративне управління, щоб мотивувати своїх співробітників змінювати стратегії.

3. Один розмір не підходить всім

Кожен лідер повинен розробити унікальну схему корпоративного управління, яка відповідає виключно його стратегії. У мафії, пекельних янголів і картелю Сіналоа, були різні місії та стратегії, і тому їхні лідери розробили унікальні схеми управління. Бандити дотримуються тих самих економічних принципів, які направляють особистий інтерес співробітників на досягнення нових стратегій. Не копіюйте методи корпоративного управління, використовувані успішними компаніями, тому що вони навряд чи відповідатимуть унікальній місії вашої компанії. Важливо зрозуміти, що мотивує ваших співробітників і розробити ефективні підходи, показники ефективності, схеми компенсації та корпоративну культуру, які нададуть продукти і послуги, що перевершують очікування клієнтів.

4. Переконайтеся, що всі елементи корпоративного управління узгоджені та доповнюють один одного

Бригади мафії сидять без діла весь день, плануючи можливі пограбування. У них є інформатори в аеропортах, які дають їм інформацію про цінні вихідні вантажі. Екіпаж викрадає вантажівку і забирає товари, розбиваючи більшу частину грошей між собою. Бос дає можливість команді забрати цінні вантажі з аеропорту. Екіпаж має спеціальні знання про вантаж. Показники ефективності дуже прості — гроші зароблено, а мафіозну групу не спіймано.

Робота винагороджується отриманими грошима. А така бандитська культура привертає та зберігає аморальних, дуже лояльних, кмітливих і нещадних злочинців. Всі елементи корпоративного управління мафії узгоджені та доповнюються один одним.

Дуже часто законні керівники застосовують занадто багато показників ефективності, які тільки збивають з пантелику, розмиваючи зусилля підлеглого.

5. Зробіть корпоративну культуру відмінною рисою

Культура складається з цінностей, норм і поведінки. Керівники знають, що узгодженість між сотнями й навіть десятками тисяч співробітників вимагає часу та зусиль. Вони формулюють і прагнуть жити за нормами, цінностями та поведінкою, які стимулюватимуть продуктивність.

Культура — один з головних пріоритетів. Мафія цінує аморальність, вірність, винахідливість і стійкість, а також залучає й утримує бандитів цими цінностями. Честолюбні гангстери часто чекають десятиліттями, перш ніж стати мафіозі. Один раз за загальним визнанням, сім’я мафії пропонує їм захист від інших поганих хлопців і величезний престиж. Перебування в сім’ї вимагає непохитної лояльності та кодексу мовчання. З 1920-х років збереглися свідчення величезної сили культури американської мафії.

Законні лідери повинні прагнути створити культуру, яка вирізняє їхню організацію від інших.