Оксана Ковальчук (керівник Вінницької філії Школи вивчення англійської мови «Flash») в ексклюзивному інтерв’ю для інтернет-порталу СП «СТІНА» поділилася своїм досвідом стрімкого кар’єрного зростання та розкрила декілька секретів власного успіху.
Симпатична, молода, усміхнена жінка. По зовнішньому тендітному вигляду якої не скажеш, що вона очолює великий бізнес. Саме такою ми побачили пані Оксану – успішного підприємця, блискучого керівника та організатора. Зрештою, просто цікаву творчу особистість.
– Добрий день, пані Оксана. Розкажіть нашим читачам, як ви стали підприємцем?
– Ще чотири роки тому я зовсім не мала досвіду ведення бізнесу, бо працювала звичайним викладачем англійської мови.
– Що ж вплинуло на такі кардинальні зміни?
– Після закінчення Вінницького педагогічного університету я деякий час працювала за кордоном, і досвід, який я винесла з того періоду свого життя, свідчив, що краще ніж удома ніде не буває. І навіть якщо цей дім зараз не ідеальний, в наших силах зробити його краще. Це розуміння переросло в гостре бажання щось створювати, розвивати, удосконалювати. Повернувшись назад в Україну, я отримала пропозицію стати на посаду вчителя в школі вивчення іноземних мов «Flash». З цього і почався мій кар’єрний шлях, – посміхається Оксана.
– Як же ви досягнули такого стрімкого зльоту?
– Ще на посаді викладача я відчула гостру потребу щось створювати, а не лише займатися рутиною працею. Потім мене попросили допомогти з документами, далі призначили подавцем-консультантом, потім менеджером, а потім керівником Вінницької філії цієї установи. Коли я впоралася із цією посадою і тільки стала почувати себе в зоні комфорту, мені запропонували очолити шість відділень школи «Flash» у Вінниці. Спочатку я відмовилася, так як вважала себе не досить компетентною. Але моє керівництво вирішило, що признання власної не-компетенції дає можливість подальшого розвитку.
– Пані Оксана, яке ваше кредо?
– Я впевнена, що успіх безпосередньо залежить від бажання зробити свою роботу краще, ніж очікують.
Моє життєве кредо – постійний розвиток. Будь-які труднощі на своєму шляху я сприймаю не як проблему, а як можливість для зростання і як важливий досвід для подальшого вдосконалення.
Помилка людей в тому, що вони роблять менше, чим можуть. Я можу щиро подякувати своєму бажанню робити більше.
– Хто ваші конкуренти?
– Своїм головним конкурентом я вважаю себе. При цьому, це приємна конкуренція. А якщо серйозно, шкода ту організацію, в якої немає конкурентів. Конкуренти вчать не сидіти склавши руки, працювати над собою, переймати досвід, ставати сильнішим, досвідченішим і кращим.
– Які перепони траплялись на вашому шляху?
– Взагалі перепон не було. Інколи здається, що доля мені все подала на тарілочці. Я не боюсь помилок. Вважаю, що помилки — це лише досвід, в якому завжди можна найти позитивні моменти.
– Хто ваші клієнти?
– Клієнтів школи можна розділити на дві категорії. Це дорослі люди, які чітко знають чого вони прагнуть. І ми раді їм помогти досягти поставлених цілей. Друга категорія: підлітки та діти. Тут ми допомагаємо полюбити англійську мову, зрозуміти необхідність її знання в сучасному світі.
– Для чого люди вивчають англійську мову?
– Раніше основним мотивом був виїзд за кордон, і це було дуже прикро. Сьогодні основна мета вивчення — мандрівки та вільне спілкування.
-Зараз досить неспокійні часи. Як ви оцінюєте перспективи свого бізнесу?
– В 2014 році ми думали що бізнес задихнеться. Але навіть тоді люди дзвонили і приходили, бо хотіли вчитися. Не дивлячись на те, що це був важкий рік, ми бачили що людям потрібні заняття і вірили в свою справу. А зараз, порівняно з тими часами, все дуже добре.
– Які переваги вашої школи?
– Завдяки унікальній методиці, індивідуальному підходу і системності занять у школі «Flash» будь-яка людина буквально за півтора року може пройти весь курс та на достатньо високому рівні оволодіти англійською мовою. Крім того, ми не стоїмо на місці, постійно розвиваємося, покращуємо методику, вдосконалюємо навички, стежимо за нововведеннями.
– Ми помітили, що у вас на сайті працюють не тільки з позитивними але й з негативними відгуками клієнтів.
– Буквально сьогодні нам надійшов дзвінок від незадоволеного клієнта. Ми дуже вдячні людям, які вказують нам на наші помилки. Бо якщо я не знаю про нестачу, я не можу її виправити.
– Які ви бачите перспективи для себе? Можливо, з часом захочете переїхати до Києва?
– Я ще тут багато чого не зробила, – сміється. У мене багато планів і мені все це дуже цікаво.
-Як ви мотивуєте співробітників?
– Власниця компанії постійно бере участь у нашому навчанні. Вона відправляє людей на тренінги, семінари, надає потрібну навчальну інформацію. Кожен співробітник знає, що у нього є широкі можливості для кар’єрного зростання, розкриття потенціалу, можливість напрацювання цінного досвіду.
– Як ви вважаєте, чи потрібно підприємцям обмінюватися досвідом?
– Звичайно! Адже це живі приклади успіху та невдач.
– Яку роль у розвитку бізнесу відіграє соціальна активність?
– Я вважаю, що дуже важливу. Впевнена, що це корисно як для бізнесмена, так і для суспільства.
-Хто у вашій організації впливає на стратегію розвитку?
– Нам ні хто ні чого не нав’язує. Звичайно ж є загальна стратегія, якої ми дотримуємося, в іншому все виходить методом проб та помилок. Потім ми дивимося і оцінюємо здобутий досвід, щоб зрозуміти як краще. Стратегію ми розробляємо на рік. Збирається вся адміністрація і ми мріємо, як би ми хотіли щоб було та що можна для цього зробити. А далі втілюємо в життя. У нас дуже гнучкий підхід, який враховує думки та побажання практично всіх співробітників.
– Чому ви обрали для роботи Вінницю?
– Я дуже люблю це місто, у мене тут багато друзів. Вважаю Вінницю дуже комфортним, красивим та безпечним містом.
– Як ви вважаєте, підприємництво – це важка праця?
– Це праця, але праця в задоволення. Якщо подобається те чим займаєшся, хіба це може бути важко? Підприємництво – це можливість щось змінювати, створювати, будувати.
– Чого не вистачає підприємцям?
– Інформації. Також проблема в тому, що багато хто не готовий визнавати своїх помилок, не готовий працювати спільно, не готовий змінюватися.
– З чим у вас асоціюєте поняття «культура бізнесу»?
– Чесність, робота на клієнта, внутрішня культура. Робота не тільки на прибуток, але й на благо суспільства.
– Який образ підприємця в суспільстві на ваш погляд?
– Суспільство думає, що підприємці ні чого не роблять та живуть при цьому розкішно.
– Ми знаємо, що ваша організація бере участь у соціальному житті міста (благодійні бали, безкоштовні заняття з дітьми інвалідами), як ви вважаєте, чи впливає це на формування іміджу в очах людей та на скільки це допустимо?
– Формування іміджу за рахунок соціальної активності – недопустимо. Підприємець повинен допомагати не для чогось, а тому що він має можливість допомогти. Як це сприймає суспільство? Це вже інше питання. Наприклад, в минулому році ми вирішили проводити безкоштовні лекції в школах на тему “шкода від наркотиків”, та реакція деяких людей просто здивувала. “Навіщо вам це потрібно?”,- питали вони. Як навіщо? Тому, що ми може це зробити і робимо.
– І на завершенні нашої зустрічі, пані Оксана, що ви можете побажати нашим підприємцям-початківцям?
– Перш ніж зважитися на цей крок, потрібно розуміти: чи зможете ви покинути зону комфорту та почати щось робити, чи готові ви до цього морально? Якщо є реальне бажання, у вас все вийде і знайдуться можливості. Але потрібно бути впевненим в високій якості своїх послуг.
Якщо є бажання, ви любите вчитися новому і вам є що запропонувати, вперед!