Вінничани освоювали найуспішнішу світову методику для створення інновацій

0
259

З 9 по 12 квітня у вінницькому молодіжному центрі «Квадрат» пройшов тренінг «дизайн-мислення» (Design Thinking). «Дизайн-мислення» – це найуспішніша світова методика для створення інновацій, яку активно використовують у роботі такі компанії, як Facebook, Google, Apple, Procter&Gamble, Samsung, IBM, IKEA. Курси з дизайн-мислення є важливою складовою навчального процесу Стенфордського університету та інших провідних університетів світу. В Україні до сьогодні їх викладали тільки найкращі бізнес-школи й тренери для вузької й забезпеченої аудиторії.

У Вінниці тренінг дизайн-мислення відбувся за підтримки Департаменту соціальної та молодіжної політики Вінницької обласної державної адміністрації, в рамках проекту “Розвиток інновацій та креативності молоді Поділля”.

Учасники вчилися знаходити підходи до проектування інноваційних рішень, орієнтованих на людину. Детально розбирали як генерувати креативні ідеї та втілювати їх у життя.

«В design thinking базовими є емпатія, креативність і раціональність, а помилки потрібно сприймати як ваш найбільший ресурс»,– говорить тренер Ярослав Белінський.

Цей метод базується на необхідності максимально зрозуміти користувача, на всебічному підході до визначення проблем та фокусуванні на частих сценаріях взаємодії і пошуку оптимальних рішень. Дизайн мислення має етапів: емпатія, фокусування, генерація ідей, вибір ідей, прототип, тестування, зворотній зв’язок.

Наприклад, завдяки дизайну мислення компанія Airbnb перетворилася зі збиткового стартапу в прибутковий бізнес. Як і багато невеликих компаній, сервіс запустився, проте мало хто це помітив. Прибуток складав 200 доларів на тиждень, ці кошти між собою ділили три співзасновники. Спочатку один із співзасновників, Джо Геббіак, зрозумів, що користувачі завантажують дуже неякісні світлини з квартирами. Команда вилетіла до Нью-Йорку та зустрілася з з клієнтами, аби зробити фото на професійну камеру. Цей період став вирішальним, прибутки одразу зросли до 400 доларів в тиждень та зростали надалі. Геббіа навчив команду – всі рішення мають легко масштабуватися, а найкращий шлях до вирішення проблеми – зустріч з клієнтами в реальності.

Учасники тренінгу дизайн-мислення у Вінниці були неабияк вражені цією методикою, адже за короткий проміжок часу змогли пройти від стадії генерації ідей до розробки прототипів та їх тестування. То ж, сподіваємося, завдяки подібним заходам, у нашому місті з’являтимуться нові та креативні проекти.